Kurser

Sotenäs biodlareförening

 

 

 

KURS I BIODLING 2017

 

 

Sedan flera år tillbaka bedriver Sotenäs Biodlarförening kurser i biodling.

Kurserna anordnas i samarbete med Studieförbundet Vuxenskolan och vänder sig huvudsakligen till personer som vill skaffa sig grundläggande kunskaper i biodling.

Föreningens förhoppning är att fler skall börja med biodling, en intressant hobby som ger en unik inblick i världen av blommor och bin. En hobby som oftast ger mersmak och egen honung som bonus.

 

Kurserna hålls i föreningens lokal i Tossene Bygdegård och brukar starta i mars årligen.

I anslutning till bygdegården finns föreningens egen bigård, där kursdeltagarna kan omsätta de teoretiska kunskaperna till mer praktiska grepp.

 

Nästa kurs startar den 6 mars med Ann-Charlotte Berntsson och Anders Backman som kursledare.

 

Nybörjarkurserna räcker oftast för att komma igång med en egen liten biodling, men om intresse finns kan påbyggnadskurser anordnas för mer fördjupade kunskaper. I dessa fördjupningar ingår till exempel konsten att odla sina egna drottningar.

 

Vid intresse kontakta Studieförbundet Vuxenskolan (www.sv.se/vast eller tel. 010-33 00 900)

eller Ann-Charlotte Berntsson direkt via mail

ann-charlotte.berntsson@sotenasbiodlarna.se eller telefon 0523-541 55, 070-261 81 74.

 

 

Välkomna

Styrelsen

Sotenäs Biodlarförening

 

Tossene